قلمـــدان

جریان شناسی، بررسی و تحلیل اندیشه های سیاسی

قلمـــدان

جریان شناسی، بررسی و تحلیل اندیشه های سیاسی

قلمـــدان

برادر و خواهرم که در فضای سایبر می جنگی، با نیت قربه الی الله مطلب بنویس. بدانکه تو مصداق "و ما رمیت اذ رمیت..." هستی.
همسنگرم تو که از میدان مین گناه عبور میکنی، بصیرتت را بالا ببر تا مورد هجوم ترکش ها قرار نگیری.
رابطه خودت را با خدا زیاد کن، با اهل بیت علیهم السلام یکی شو و در این راه گوش به فرمان ولی امر باش و خودت را برای سربازی در رکاب امام زمان (عج) آماده کن.

"لطفا بـا ارائه نظــــــرات خود راهگشای من در بهتر شدن مطالب وبلاگ باشید."

جز 100 وبلاگ برتر در سال 92

  • ۲
  • ۰

پس از چند روز انتظار، اسامی 8 نامزد احراز صلاحیت شده یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای محترم نگهبان، بطور رسمی از سوی وزارت کشور اعلام شد. این هشت کاندیدا به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: سعید جلیلی، غلامعلی حدادعادل، محسن رضایی، حسن روحانی، محمدرضا عارف، سیدمحمد غرضی، محمدباقر قالیباف و علی‌اکبر ولایتی.

برای آشنایی بیشتر با سوابق تحصیلی و کاری این نامزدها، بیوگرافی کوتاهی را منتشر میکنم که بدین شرح است:

 

سعید جلیلی متولد 1344 منطقه معروف به طلاب مشهد مقدس است. وی تحصیلات خود را تا مقطع دکتری علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق (ع) تهران به پایان رسانده و به زبان‌ های عربی و انگلیسی تسلط دارد. وی در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ حضور یافت و سال 65 در عملیات کربلای 5 به درجه جانبازی نایل آمد. وی در سال 68 به وزارت امور خارجه رفت و در سال 80 به دفتر مقام معظم رهبری رفت و در سمت مدیریت بررسی‌ های جاری دفتر رهبر انقلاب به ادامه خدمت پرداخت. وی پس از انتخابات سوم تیر 84 به عنوان گزینه مطرح و موردنظر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌ دولت نهم برای تصدی وزارت امور خارجه مطرح شد اما بر اساس مصلحت، اداره معاونت اروپا و آمریکای این وزارتخانه را بر عهده گرفت. وی در حال حاضر دبیری شورایعالی امنیت ملی و مسئولیت پیگیری موضوع هسته‌ ای کشورمان را بر عهده دارد.
غلامعلی حدادعادل متولد اردیبهشت ماه سال 1324 در تهران است. او در سال 1358 معاونت وزارت ارشاد را بر عهده داشت و طی سال های 1361 تا 1372 نیز معاون وزیر آموزش و پرورش بود. همچنین از سال 1374 تا کنون (به استثنای فاصله 83 تا 87) ریاست فرهنگستان زبان و ادب فارسی را بر عهده داشته است. به مدت 13 سال نمایندگی مردم تهران در مجالس ششم، هفتم، هشتم و نهم را بر عهده داشت و در فاصله سال های 1387 تا 1383 رئیس قوه مقننه بود. او از سال 1387 تا کنون نیز به عنوان مشاور عالی مقام معظم رهبری منصوب شده است.
محسن رضایی در شهریور 1333 متولد شد. او در رابطه با فعالیت های سیاسی قبل از پیروزی انقلاب به مدت 5 ماه توسط ساواک اهواز بازداشت شد. در آستانه پیروزی انقلاب و ورود امام خمینی (ره) در جمعیت منصورون وظیفه حفاظت از جان حضرت امام (ره) را برعهده گرفت. او در خرداد 1358 به عضویت شورای فرماندهی سپاه درآمد و مسئولیت حفاظت اطلاعات سپاه را برعهده گرفت. در شهریور 1360 از سوی حضرت امام خمینی (ره) به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد رضایی در شهریور 1376 به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد و مطالعات اولیه برای تنظیم سند چشم انداز 20 ساله ایران را آغاز نمود.
حسن روحانی متولد 21 آبان 1327 در شهر سرخه است. وی نماینده مجلس خبرگان رهبری از سال 1378 و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال 1370 است. از سال 1368 به عضویت در شورای عالی امنیت ملی در آمد و از سال 1371 نیز ریاست مرکز تحقیات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده دار شد. وی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره چهارم و پنجم و دبیر شورای عالی امنیت ملی از سال 1368 تا 1384 بوده است. او در این سمت، رئیس تیم هسته‌ای ایران بود که انتقاد نسبت به تعلیق غنی سازی در دوره وی از جمله حاشیه های پرونده او بوده است .
محمد رضا عارف در سال 1330 در یزد به دنیا آمد. او در سال 1355 با اخذ مدرک کارشناسی ارشد و در سال 1359 با اخذ مدرک دکترای برق مخابرات هردو از دانشگاه استنفورد امریکا به ایران بازگشت. او در ابتدای انقلاب در دستگاه های دولتی همچون شرکت مخابرات و وزارت فرهنگ و آموزش عالی فعالیت کرد و در سال‌ های 73 تا 76 در سمت ریاست دانشگاه تهران حضور داشت. پس از آن نیز در کابینه‌ دولت اصلاحات در سال‌ های 76 تا 79 به‌عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن مشغول به خدمت شد و در سال‌ های 79 تا 80 به عنوان معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی کشور به فعالیت خود ادامه داد. وی در سال های 1380 تا 1384 به‌عنوان معاون اول رییس جمهور برگزیده شد. او عضو پیوسته‌ فرهنگستان علوم ایران، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
سید محمد غرضی در سال 1320، در اصفهان متولد شد و فوق لیسانس در رشته الکترونیک دارد. وی وزیر نفت در دولت میرحسین موسوی و وزیر پست و تلگراف و تلفن در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی بود.
محمد باقر قالیباف در شهریورماه سال ١٣٤٠ در شهر طرقبه متولد شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ١٣٥٧ و آغاز جنگ تحمیلی، در سن ١٨ سالگی وارد جبهه شد و در سال ١٣٦١به عنوان فرمانده تیپ امام رضا (ع) و یک سال بعد در جایگاه فرمانده لشکر ٥ نصر خراسان انتخاب شد. وی پس از جنگ فرماندهی لشکر ٢٥ کربلا را عهده دار بود. او همچنین در سال ١٣٧٣ مسئولیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) را پذیرفت. در سال ١٣٧٦ به دستور مقام معظم رهبری عهده دار فرماندهی نیروی هوایی سپاه شد. او در همین زمان با گذراندن دوره های فشرده خلبانی در ایران و فرانسه مجوز پرواز با ایرباس را بدست آورد. در سال 1379 مجددا با حکم رهبر معظم انقلاب، فرماندهی نیروی انتظامی ایران را عهده دار شد. در سال ١٣٨٤ با رای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد و تا کنون به مدت هشت سال در این سمت حضور دارد.
علی‌ اکبر ولایتی در 4 تیر ماه 1324، در رستم آباد، یکی از روستاهای شمیران به دنیا آمد. او پزشک اطفال و فوق تخصص بیماری های عفونی خود را در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا گذراند. مطب شخصی وی در شهرک غرب تهران واقع است و مدیریت بیمارستان مسیح دانشوری را نیز بر عهده دارد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مدتی معاون وزارت بهداری بود، در دوره اول مجلس به نمایندگی مردم تهران انتخاب شد و سپس به مدت شانزده سال، در دوره های ریاست جمهوری حضرت آیت الله خامنه ای و آیت الله هاشمی رفسنجانی، به عنوان وزیر خارجه خدمت کرد. پس از سال 1376 به عنوان مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل منصوب شد و تا کنون در این سمت مشغول فعالیت است.

نظرات (۱۳)

سلام. خیلی خوب بود کوتاه و مفید. به منم سر بزن
پاسخ:
سلام. ممنون اما وب رو وارد نکردید
سلام
ممنون استفاده کردم.
پاسخ:
سلام. ممنون از حضور
  • یک اخرالزمانی
  • سلام
    خدا قوت 
    بسیار عالی 
    بروزم 
    یا علی
    پاسخ:
    سلام. ممنون از حضور
    سلام
    باید به شورای نگهبان خسته نباشید گفت .

    پاسخ:
    سلام. بله حتما. ما باید ممنون خداوند باشیم 
    سلام علیکم
    با مطالب زیر در خدمت وجود نازنینتان در فرقان هستیم :
    آخرین ایمیلهای یک شهید
    هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است مفسد است
    حتی اگر بدانم با هم رقابت کنیم من رای بیشتری می آورم، این کار را نمی کنم
    خاطره ای از آیت‌الله علم‌الهدی درباره دکتر جلیلی + صوت
    آیت الله سعیدی: آقای جلیلی از افتخارات نظام هستند
    توصیه انتخاباتی فرزند آیت الله بجهت (ره)
    رفقا باور کنید آوینی را هم نصفه فهمیده ایم!
    برنامه‌های عملیاتی دشمن برای انتخابات ۹۲
    مناجات الراغبین
    آقای جلیلی تو نباید می آمدی!!!
    نگاهی به شاخصه‌های رئیس جمهور از منظر رهبری
    مبادا نامزدهاى انتخابات در تبلیغات خود براى دل‌خوشى دشمنان حرفى بر زبان جارى کنند.
    برادر، رئیس جمهور آینده باید چگونه باشد؟
    کمیاب ترین تصاویر از بازسازی سامرا باکیفیت بالا +دانلود
    【【پس مسئله‏ى اول، شرکت در انتخابات است.】】

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام. حتما میام
    شما لینک شدید

    ما رو هم با نام اورموی لینک کنید
    پاسخ:
    با افتخار لینک شدید
    سلام علیکم
    شکر بابت توفیق آشنایی و لینک شما
    اگر مایل بودید از لوگوی فرقان استفاده بفرمائید
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام. لینک و لوگوی شما قرار گرفت
  • جوان انقلابی
  • سلام سیدجان، خوبی؟

    آقا سید به ما هم سری بزن!

    یه موج را انداختیم مثل موج قبلیمون، اگه خواستی تو هم راجع به این موضوع بنویس.

    انشاالله کسانی که توی این موج شرکت میکنند لینکشون رو پائین پست میذارم ببینی.
    پاسخ:
    سلام. ان شاالله سعی می کنم شرکت کنم.

  • نیما انصاری
  • سروده ای زیبا از حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا رسولی (پدربزرگ حقیر) در مدح رادمرد عالم اسلام،امام همام، ولی الله الملک العلّام،وصیّ الله و داماد گرامی او، مولی الموالی، علیّ العالی، له و لاولاده الکرام السّلام و الاکرام لااله الا الله، محمد رسول الله، علی ولی الله، اللهم صل علی محمد و آل محمد.

    عـــــــــــــــــــلی ما را مطاع و سرور آمد *** امام ما، ولی داور آمد

    روزپدر مبــــــــــــــــــــــــارکــــــــــــــــــــــــ
    یاعلیـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    سلام
    خسته نباشید .
    میلاد با سعادت امیر مومنان بر شما مبارک .

    با طرح جدید بروز هستم . خوشحال میشم سر بزنید .

    یاعلی ع
    پاسخ:
    سلام بر شما هم مبارک باشه. حتما میام
  • سید میلاد موسوی
  • درود به شما
    خسته نباشید
    به ما هم سر بزنید
    اگر با تبادل پیوند موافق بودید خبر دهید
    کامیاب باشید
    بدرود
    miladmousavi.blog.ir
    پاسخ:
    سلام. اجازه بدید وبلاگتون رو بیشتر مطالعه کنم.
  • فاطمه سادات
  • سلام بعد از یک ماه آمدم
    قالب نو مبارک!
    من حق رای ندارم
    ولی از همین جا آرزومی کنم دوباره ملت ایران اشتباه نکنن...
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام. ممنون. ان شاالله مردم ایران فردی اصلح رو انتخاب می کنند
  • فاطمه سادات
  • سلام
    بعداز یک ماه آمدم!
    ممنون از حضورتون
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">