قلمـــدان

جریان شناسی، بررسی و تحلیل اندیشه های سیاسی

قلمـــدان

جریان شناسی، بررسی و تحلیل اندیشه های سیاسی

قلمـــدان

برادر و خواهرم که در فضای سایبر می جنگی، با نیت قربه الی الله مطلب بنویس. بدانکه تو مصداق "و ما رمیت اذ رمیت..." هستی.
همسنگرم تو که از میدان مین گناه عبور میکنی، بصیرتت را بالا ببر تا مورد هجوم ترکش ها قرار نگیری.
رابطه خودت را با خدا زیاد کن، با اهل بیت علیهم السلام یکی شو و در این راه گوش به فرمان ولی امر باش و خودت را برای سربازی در رکاب امام زمان (عج) آماده کن.

"لطفا بـا ارائه نظــــــرات خود راهگشای من در بهتر شدن مطالب وبلاگ باشید."

جز 100 وبلاگ برتر در سال 92

  • ۳
  • ۰

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی پس از ماه ها فراز و فرود جریانات و شخصیت های سیاسی کشور بالاخره پایان یافت که ذکر نکاتی کوتاه در خصوص حماسه سیاسی امت و فرد برآمده از اراده ملت را لازم دانستیم که بیان نماییم.

1. پر واضح است که پیروز اصلی میدان انتخابات مردم شریف ایران بودند و مغبون و شکست خورده اصلی این انتخابات کسی جز دشمن این نظام و انقلاب نبود. حضوری که در لبیک به ندای امام امت، حماسه سیاسی دیگری را خلق نمود و برگ زرین جدیدی را در تاریخ سراسر حماسه انقلاب اسلامی آفرید.

 

2. حضور حماسی و مشارکت 72/7 درصدی مردم در پای صندق های رای که غربی ها هم در انکار آن ناتوان بودند در اصل تحقق پیش بینی رهبری معظم انقلاب در سال 88 و مژده ایشان به خلق حماسه ملت در سال های آینده بود که نشان از درایت و شناخت بالای ایشان از ظرفیت های انقلاب را دارد که امام خامنه ای در تاریخ ۸۸/۶/۲۰  فرمودند: "ان‌‌‌شاءاللَّه خواهید دید در انتخابات آینده - که حالا دو سه سال دیگر است - همین مردم با وجود همین بازیگرى‌‌‌ اى که مخالفان و دشمنان و غافلان و بى‌‌‌  خبران داخلى کردند، یک حضور مستحکم قوى‌‌‌ اى در انتخابات خواهند داشت" 

 

3. در تحلیل رای آوری حجت الاسلام حسن روحانی که تا روزهای آخر نیز خارج از ذهن رقیبان بود می توان اعتماد بیش از 18 میلیونی ملت ایران به ایشان را برآیند دو عامل دانست:

نخست آنکه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری را می توان اولین انتخاباتی دانست که در آن جریان سازندگی و جریان اصلاحات و اصولگرایان با همکاری یکدیگر و ضرب کردن توان هر سه گروه درهم توانستند نتیجه انتخابات را به گونه ای دیگر رغم بزنند که شروع همکاری این سه جریان را می توان از روزهای آغازین دولت دهم و ایجاد حجم عظیمی از تخریب ها و ایجاد فضای  ابهام برانگیز نسبت به فعالیت های رئیس جمهور برآمده از اراده امت با آراء قاطع 24 میلیونی دانست.

دوم اینکه با نگاهی بر تحلیل کیفی جدول آراء دکتر حسن روحانی می توان مشاهده نمود که حجم بالا و بیش از 70 درصدی آراء ایشان مربوط به اقبال مردم روستاها و شهرهای کوچک که در سالهای گذشته با توجه و اختصاص تسهیلات بیشتری توسط دولت مداران روبرو بوده اند مواجه گردیده است.

در تقسیم بندی منطقی حدود یک سوم از آراء ایشان را باید سبد رای اصلاح طلبان و جریان کارگزاران نظام دید و حدود دو سوم آن را رای بدنه جامعه در شهرها و روستاهای اقسا نقاط کشور دانست که در اصل رای آنان رای به شخصیتی روحانی و برآمده از دل حوزه های علمیه و منتسب و مورد تایید رهبر معظم انقلاب (همان طور که حسن روحانی در مستند تبلیغاتی، تراکت های معرفی و سخنرانی هایش بر آن تاکید می کند) دانست که دکتر روحانی به خوبی با استفاده از این فرصت توانست آراء بدنه جامعه را به خود اختصاص دهد.

 

4. برگزاری انتخابات شفاف و رای آوری دکتر حسن روحانی از جناح مخالف دولت در نظامی که 4 سال پیش محکوم به تقلب یازده میلیونی گردیده بود خود نشان از عدالت سیاسی نظام تحت مدیریت ولی فقیه می باشد و خط بطلانی بر ادعاهای کذب شخصیت هایی که بعضا تا کنون نیز هنوز حاضر به اعتراف نسبت به اشتباه خود در سال 88 نشده اند است.

 

5. حضور گفتمانی دکتر جلیلی در عرصه رقابت های این دوره از انتخابات به خوبی توانست با به جریان انداختن مجدد آرمان ها و ارزش های گفتمان انقلاب اسلامی در سراسر کشور صحنه ای جدید از رقابت انتخاباتی اخلاق مدارانه و بدون وعده وعیدهای پر زرق و برق را به نمایش بگذارد که این همان برداشتی است که رهبر معظم انقلاب پس از انتخابات سال 84 درباره احمدی نژاد فرمودند که احمدی نژاد اگر هم رای نمی آورد با مطرح کردن شعار عدالت و گفتمان صحیح و اصولی خدمت بزرگی به انقلاب نمود.

 

6. همان طور که رهبری معظم انقلاب روز گذشته در پیام تبریک به مردم و منتخب ملت بیان فرمودند "رئیس جمهور منتخب، رئیس‌جمهور همه‌ ملت است. همه باید برای دست یافتن به آرمانهای بزرگی که رئیس‌ جمهور و همکاران وی در دولت، متعهد و مسئول تحقق آنند، به آنان کمک و با آنان همکاری صمیمانه کنند". جناح ها و سلایق سیاسی مختلف باید با همکاری و تعامل سازنده با دولت یازدهم بدور از برخورد های سیاسی و بی انصافی هایی که بعضا در مواجهه با دولت های گذشته شاهد بودیم شرایط را برای تحقق بیش از پیش آرمان های انقلاب فراهم نمایند.

 

7. امید داریم که منتخب ملت بر سر قول هایی که رهبر امت در 14 خرداد امسال در حرم امام خمینی(ره) بیان داشتند بماند و قول بدهد که: "قول بدهند با عقل و درایت عمل خواهند کرد؛ اگر برنامه‌اى در هر موردى از مسائل دارند، آن برنامه را براى مردم ارائه کنند؛ قول بدهند که با پشتکار و ثبات قدم در این میدان پیش خواهند رفت؛ قول بدهند که از همه‌ى ظرفیتهاى قانون اساسى براى اجراى وظیفه‌ى بزرگِ خودشان استفاده خواهند کرد؛ قول بدهند که به مدیریت اوضاع کشور خواهند پرداخت؛ قول بدهند که به مسئله‌ى اقتصاد - که امروز میدان چالش تحمیلى بر ملت ایران از سوى بیگانگان است - بخوبى خواهند پرداخت؛ قول بدهند حاشیه‌سازى نمیکنند؛ قول بدهند دست کسان و اطرافیان خود را باز نخواهند گذاشت؛ قول بدهند که به منافع بیگانگان، به بهانه‌هاى گوناگون، بیش از منافع ملت ایران اهمیت نخواهند داد."

 

8. ضروری است که دولت آقای روحانی با عبرت از سیاسی کاری های دولت های گذشته بخصوص در دوران اصلاحات، با فاصله گیری از التهاب آفرینی و ماجراجویی های مسببین فتنه سال 88 سکان اجرایی کشور را در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی و میثاق نامه ملت ایران در چهار سال اینده هدایت نماید.

نظرات (۱۲)

  • جوان انقلابی
  • انشاالله به وظایفشون به خوبی عمل کنند و مث دولت اصلاحات قبل دل حضرت آقا خون نشود که توی یکی از سخنرانی هایشان بعد از پایان دولت خاتمی گفتند: هشت سال عصای من بمب من بود!!!
  • سید میلاد موسوی
  • پیام روز: جوانی، ستاره ای است که فقط یکبار در آسمان عمر طلوع می کند(ژوبرت)

    .: به نام پروردگار دادار :.
    درود فراوان دوست گرامی؛
    امیدوارم حالتان خوب و زندگی به کامتان بوده و تندرست باشید؛
    با 3 نوشته با سرنوشتار: به سنگ قبر زدن؛ درد و دل با خدا و نامه یک پدر به فرزندش، به روز شدیم؛
    هم اینک بدرود.
  • شهید گمنام
  • سلام
    تحلیل گنده ای بود ... مخم یه خورده ای داغ نمود ... اما ممنون

    پانوشت: بروزم با نامه ای به رئیس جمهور ...
    منتظر قدوم نگاهت هستم.
    یاعلی
    انشالله سر فرصت این پست و چند پست اخیر رو مطالعه میکنم
  • سید امیر حسین حجازی
  • با مطلبی در مورد آقای دکتر روحانی در خدمتیم یا حق مشتلق نظراتون
    اللهم احفظنا امام خامنه ای
    یاعلی باولایت
    تاشهادت
    سلام
    جالب بود.قلمتان فاطمی انشاا...
    یا عــــلی.
  • قدیر کیانی
  • ما زنده‌ به آنیم که آرام نگیریم

    موجیم که آسودگی‌ ما عدم ماست

    بسم ا...

    پاسخ:
    سلام آقا قدیر. خسته نباشید
    بروزم
    سلام
    ممنون که سرزدی
    مطلب را مطالعه کردم نکات قابل توجهی داره.

    سلام

    همه اش صحیح بود به خصوص سه و پنج

    یا علی مددی

  • فیاسیوف خذینی....
  • سلام...اللهم اجعل عاقبه امورناخیرا