قلمـــدان

جریان شناسی، بررسی و تحلیل اندیشه های سیاسی

قلمـــدان

جریان شناسی، بررسی و تحلیل اندیشه های سیاسی

قلمـــدان

برادر و خواهرم که در فضای سایبر می جنگی، با نیت قربه الی الله مطلب بنویس. بدانکه تو مصداق "و ما رمیت اذ رمیت..." هستی.
همسنگرم تو که از میدان مین گناه عبور میکنی، بصیرتت را بالا ببر تا مورد هجوم ترکش ها قرار نگیری.
رابطه خودت را با خدا زیاد کن، با اهل بیت علیهم السلام یکی شو و در این راه گوش به فرمان ولی امر باش و خودت را برای سربازی در رکاب امام زمان (عج) آماده کن.

"لطفا بـا ارائه نظــــــرات خود راهگشای من در بهتر شدن مطالب وبلاگ باشید."

جز 100 وبلاگ برتر در سال 92

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

  • ۹
  • ۰

فرقه ها (1): اهل حـق

مقدمه

اهل حق، على اللهى، سر سپردگان، یارسان، غلات، نصیریه، علویان و...نامهایى است براى افراد و گروههایى که در مورد امام على علیه السلام راه غلو را پیموده اند و او را به درجه خدایى رسانیده اند و براى خود آداب و رسوم خاصی وضع کرده اند. برخى از این گروهها حتى درباره روساى خود نیز غلو مى کنند. در کشور ایران درباره این گروهها معمولا از اسامى اهل حق و على اللهى استفاده مى شود، گرچه خود آنها ترجیح مى دهند که بر آنان اهل حق اطلاق شود و کلمات على اللهى و غلات خوشایندشان نیست. در ترکیه به این گروه بکتاشى و علوى و در سوریه نصریه و علویان مى گویند. پیروان این مذاهب در کشورهاى ایران، عراق، ترکیه، آلبانى، سوریه، افغانستان و کشورهاى آسیاى میانه پراکنده شده اند. در ایران اکثر اهل حق در استان کرمانشاه زندگى مى کنند هر چند در مناطق دیگر نیز طوایفى از اهل حق وجود دارند.(1)

  • ۵
  • ۰

تـا علی ماهـش بـه سـوی قبـر برد                               مـاه، رخ از شــرم، پـشـت ابـــــر برد

آرزوهــا را عـلــی در خــــاک کـــرد                              خـاک هــم گـویی گــریبـان چاک کـرد

زد صــدا: ای خــاک، جـانـانم بگیــر                              تــن نـمـانــده هیـچ از او، جـانــم بگیر

نـاگهان بـر یـاری دسـت خـــــــــدا                              دسـتـی آمـد، همچو دست مصطفی

گـوهــرش را از صـــدف، دریا گرفت                               احـمــــد از دامـاد خـود، زهـــرا گرفت

گـفـتـش ای تـاج ســر خیــل رسـل                             وی بــر تـــو خـــرد، یـکسر جـز و کـل

از مـن ایـن آزرده جـانـت را بـگـیـــــر                             بـازگــردانــدم، امـانــت را بـگیـــــــــر

بـار دیگر، هـدیـه ی داور بـگـیــــــــر                             کــوثـــرت از سـاقــــی کـوثــــــر بگیر

می کشد خجلت عـــلی از محضرت                            یــاس دادی، می دهد نیلوفــــــــــرت

شعر: علی انسانی

  • ۷
  • ۰

شهید سید مرتضی آوینی در شهریور سال 1326 در شهر ری متولد شد تحصیلات ابتدایی و متوسطه‌ خود را در شهرهای زنجان، کرمان و تهران به پایان رساند و سپس به عنوان دانش‌جوی معماری وارد دانشکده‌ هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد او از کودکی با هنر انس داشت؛ شعر می‌سرود داستان و مقاله می‌نوشت و نقاشی می‌کرد تحصیلات دانشگاهی‌اش را نیز در رشته‌ای به انجام رساند که به طبع هنری او سازگار بود ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی معماری را کنار گذاشت و به اقتضای ضرورت‌های انقلاب به فیلم‌سازی پرداخت: "حقیر دارای فوق لیسانس معماری از دانشکده‌ هنرهای زیبا هستم اما کاری را که اکنون انجام می‌دهم نباید به تحصیلاتم مربوط دانست حقیر هر چه آموخته‌ام از خارج دانشگاه است بنده با یقین کامل می‌گویم که تخصص حقیقی در سایه‌ تعهد اسلامی به دست می‌آید و لاغیر. اشتغال اساسی حقیر قبل از انقلاب در ادبیات بوده است.

  • ۳
  • ۰

اهانت، استهزاء و تکذیب سه شیوه رایج در میان اقوام گذشته در مقابله با هدایت پیامبران الهی بوده است. اهانت به پیامبران و دروغ‌گو، ساحر، مجنون، قدرت ‌طلب، سفیه و... خواندن آنان از جمله روش‌های رایج در میان امت ‌های گمراه گذشته و دشمنان پیامبران می باشد که خدای سبحان نیز در قرآن مجید به آن اشاره فرموده است.

امروزه نیز علاوه بر اهانت های بی شمار دولت های غربی، کمپانی هالیوود نیز با کمک حامیان صهیونیست و ضد دین خود، تقریبا تمامی پیامبران اولوالعزم را زیر سوال برده و با سناریوهای مختلف چه در قالب انیمیشن و چه در قالب فیلم سینمایی، اهانت‌های مختلفی را نسبت به این فرستادگان الهی روا داشته است. در اینگونه آثار تلاش شده است علاوه بر مخدوش کردن تاریخچه پیامبری، بنابر اهداف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود روایت‌های مختلفی نسبت به پیامبران الهی بیان کنند که از متن اصلی کتب مقدس دور بوده و یا کاملا متناقض است.

  • ۳
  • ۰

کالبدشکافی فتنه هشتاد و هشت، شامل نمایه‌ بیانات رهبر معظم انقلاب از اول فروردین سال ۸۸ در حرم امام رضا (علیه‌السلام) تا سخنان ایشان در جمع مبلغان مذهبی در آستانه ماه محرم است. این کتاب با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب در قالب نمودار درختی در پنج فصل تنظیم شده است.

فصل اول شاهد سخنان رهبری پیش از انتخابات هستیم که در آن به وظیفه‌ مردم، نامزدها، چالش‌های پیش رو و آسیب‌های احتمالی پرداخته شده است. فصل دوم، مواضع، تحلیل‌ها، آسیب‌شناسی، توصیه‌ها و هشدارهای ایشان در فاصله‌ی انتخابات تا نمازجمعه تاریخی29 خرداد را در بر می‌گیرد. فصل سوم ماجرای فتنه و جوانب آن و همچنین راهکارهای رهبری برای خروج از فضای فتنه را تشکیل می دهد. فصل چهارم به موضوع بصیرت توجه دارد. فصل پنجم به جنگ نرم و بازی بازیگرانش می‌پردازد.

با مطالعه این کتابچه خواننده می‌تواند به یک درک جمع‌بندی شده و نظام‌مند از مواضع، تحلیل‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر این فتنه دست پیدا کند؛ خطوط اصلی تحلیل ماجرا را بدست آورد؛ ارزیابی جامعی از عوامل موثر در ماجراهای پس از انتخابات داشته باشد؛ و جایگاه، نقش و وظایف خود را در افق آینده مشخص نماید.

برای دانلود کلیک کنید

منبع: سایت امام خامنه ای (حفظة الله)

خارج از مطلب: این کلیپ رو حتما نگاه کنید

  • ۳
  • ۰

این خواننده کیست؟؟

حیا زدایی از زن ایرانی بوسیله ارمیا + عکس

شبکه من و تو 1، در سری برنامه های آکادمی موسیقی گوگوش سعی در ایجاد الگویی همانند الگوی رفتاری سازمان منافقین را دارد. سازمانی که در هیچ مکان و زمانی اخلاق و انسانیت را رعایت نکرده است و امروزه نیز با استفاده از حربه ها و امکانات آمریکا که در اختیار سلطنت طلبان و بهاییان قرار داده سعی در نشان دادن چهره ای سفید از خود هستند. در زیر به بررسی این موضوع می پردازم.

خواننده به ظاهر با حجاب آکادمی موسیقی کیست؟

  • ۳
  • ۰

حضرت آقا به رسم هر سال در حرم شریف و مطهر امام رضا (ع) به سخنرانی پرداختند. این سخنرانی ها در حقیقت به نوعی آسیب شناسی سال گذشته و ترسیم فضای پیش رو در سال جدید است. از این رو سخنانی که در این روز ایراد می شود را به همراه پیام نوروزی می توان از جمله محورهای کلان مد نظر مقام معظم رهبری دانست که مسئولان و ملت می توانند با مرور آن جهت گیری خود را در سال جدید مشخص سازند. متن زیر از عناوین مهم این سخنرانی می باشد.

  • ۲
  • ۰

حتما بخوانید

کسى که زمانه را میشناسد، یعنى وقتى اوضاع و احوال محیط خود و محیط پیرامونى‌ اش و محیط جهان را میداند و میفهمد جریانهاى گوناگون جهانى کى‌هایند، کجایند، اهدافشان چیست، چه جور با هم مواجه میشوند، دچار اشتباه نمیشود؛ در قضایاى گوناگون، قضاوت اشتباه نمیکند و دچار اشتباه نمیشود. این آشنائى، براى همه لازم است؛ براى روحانى هم لازم است، براى دانشگاهى هم لازم است؛ براى معلم حوزه هم لازم است، براى معلم دانشگاه هم لازم است؛ این یک چیز مهمى است. وقتى انسان جریانات گوناگون را میشناسد، میتواند پدیده‌ها را استنتاج کند، که این پدیده چیست، چه شد که این اتفاق افتاد، در تحلیل، دچار خطا و اشتباه نمیشود.