قلمـــدان

جریان شناسی، بررسی و تحلیل اندیشه های سیاسی

قلمـــدان

جریان شناسی، بررسی و تحلیل اندیشه های سیاسی

قلمـــدان

برادر و خواهرم که در فضای سایبر می جنگی، با نیت قربه الی الله مطلب بنویس. بدانکه تو مصداق "و ما رمیت اذ رمیت..." هستی.
همسنگرم تو که از میدان مین گناه عبور میکنی، بصیرتت را بالا ببر تا مورد هجوم ترکش ها قرار نگیری.
رابطه خودت را با خدا زیاد کن، با اهل بیت علیهم السلام یکی شو و در این راه گوش به فرمان ولی امر باش و خودت را برای سربازی در رکاب امام زمان (عج) آماده کن.

"لطفا بـا ارائه نظــــــرات خود راهگشای من در بهتر شدن مطالب وبلاگ باشید."

جز 100 وبلاگ برتر در سال 92

  • ۵
  • ۰

باتوجه به اعلام نظر شورای محترم نگهبان در ساعات آینده برای صلاحیت یا عدم صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری و تحرکات برخی از طرفداران کاندیداها بر آن شدم تا به بازخوانی فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، بپردازم.

امام خمینی (ره) بارها در سخنرانی های خود با تاکید بر فصل الخطاب بودن نظر شورای نگهبان و لزوم پذیرش آن توسط همه گروه‌ها، احزاب و افراد تاکید ورزیده‌اند.

حضرت امام با تاکید بر اعلام نظر قاطع شورای نگهبان و اهمیت ندادن به هجمه ها در حمایت عده ای خاص و بظاهر مترقی و در نظر گرفتن خداوند و اسلامی بودن قوانین و رای ها فرمودند: ...به هیچ وجه گوش به حرف عده‌ ای که می خواهند یک دسته کوچک مردم ما خوششان بیاید و به اصطلاح مترقی هستند، ندهید، قاطعانه با اینگونه افکار مبارزه کنید. خدا را در نظر بگیرید. اصولا آنچه که باید در نظر گرفته شود خداست، نه مردم، اگر صد میلیون آدم، اگر تمام مردم دنیا یک طرف بودند و شما دیدید که همه آنها حرفی می زنند که بر خلاف حکم قرآن است بایستید و حرف خدا را بزنید، ولو اینکه تمام بر شما بشورند. انبیا هم همین طور عمل می کردند. (صحیفه امام ج 13 ص 53)

من تکرار می کنم مجلس بالاترین مقام است در این مملکت. مجلس اگر رای داد و شورای نگهبان هم آن رای را پذیرفت ، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید. من نمی گویم رای خودش را نگوید؛ بگوید؛ رای خودش را بگوید؛ اما اگر بخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است، و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی الارض باید قرار بگیرد. (صحیفه امام ج14ص370)

حضرت امام (ره) بر بی تفاوتی فقهای شورای نگهبان نسبت به اهانت ها و هجمه ها می فرمایند: ...از تحمل زحمات و رنجهای شما تشکر می کنم. شما توقع نداشته باشید که مورداهانت واقع نشوید. همه می دانید تا کسی کاری انجام ندهد کسی به او توهین نمی کند. توهین برای کسانی است که می خواهند زنده باشند. هیچ کدام از ما نباید انتظار تعریف را داشته باشیم. باید به حکم خدا عمل کنیم و به این هم کاری نداشته باشیم که چه کسی ازاین کاری که برای خدا می کنیم خوشش می آید و یا چه کسی بدش می آید. (صحیفه امام ج 17ص441)

حضرت امام (ره) در مورد تایید شورا نگهبان فرمودند: ...شورای نگهبان، موردتایید اینجانب می‌باشند شورای محترم نگهبان، که حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی هستند، موردتایید اینجانب می باشند. و وظیفه آنان بسیار مقدس و مهم است . و باید با قاطعیت به وظایف خود عمل نمایند. البته توجه به اهمیت حفظ نظام جمهوری دارند که با آن هیچ حکم و امری مزاحمت نمی کند و برای حفظ آن از هیچ کوششی نباید مضایقه کرد ومعلوم است آقایان با تعهدی که دارند تحت تاثیر هیچ جوی واقع نمی شوند. ان شاءالله موید باشند. (صحیفه امام ج19ص155)

 

 

(پیشنهاد می شود حتما این فیلم را تا انتها مشاهده بفرمایید.)

در صورت عدم مشاهده کلیک بفرمایید

نظرات (۴)

  • سید امیر حسین حجازی
  • درست است همه باید تابع شوریای نگهبان باشند وگرنه میشه سال88
    یا حق به ما سر بزن

    سلام آقا سید...
    در اول کلام عر ض ارادت خودم رو خدمت آقا سید روح الله ابراز می کنم..ایشون نور بودند...من که ایشون رو درک نکردم ولی وقتی عکس یا فیلم ایشون رو می بینم دقیقا یاد رسول الله می افتم...یادشون گرامی....
    اگه همه واقعا به قانون عمل کنن خوب مشکلی نیست و لی متاسفانه.....
    بالاخره قدرت شهوت عجیبیه ...هر کسی برای خدا نمی تونه ازش بگذره...
    قدرت یه جور امتحانه برای بکار گیری در خدمت برای بنده های خدا....
    پاسخ:
    سلام آقا قاسم.
    بله قدرت طلبی و کسب قدرت خیلی عجیبه. ان شاالله که همه قانون رو رعایت می کنن.
  • مصطفی روحی
  • سلام
    بی انصافی ست اگر در این ایام فرخنده به فقیهان و حقوق دانان شورای محترم نگهبان خسته نباشی و تبریک عید نگوییم !
    شورای محترم نگهبان خداقوت !
    شجاعت این دوره هم قابل ستایش است !
    پاسخ:
    سلام. بله کاملا حق با شماست.
  • مدیر سایت(رضا طاهری پور)
  • سلام.
    فضایی مجازی جالبی دست و پا کردید.
    فاطمه نگهدارتون.
    به ما هم سربزنید با روضه یه کم صفا کنید.
    مدیر سایت
    تارنمای تخصصی ذاکر اهل بیت محمد کاویانی چراتی
    پاسخ:
    سلام

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">