قلمـــدان

جریان شناسی، بررسی و تحلیل اندیشه های سیاسی

قلمـــدان

جریان شناسی، بررسی و تحلیل اندیشه های سیاسی

قلمـــدان

برادر و خواهرم که در فضای سایبر می جنگی، با نیت قربه الی الله مطلب بنویس. بدانکه تو مصداق "و ما رمیت اذ رمیت..." هستی.
همسنگرم تو که از میدان مین گناه عبور میکنی، بصیرتت را بالا ببر تا مورد هجوم ترکش ها قرار نگیری.
رابطه خودت را با خدا زیاد کن، با اهل بیت علیهم السلام یکی شو و در این راه گوش به فرمان ولی امر باش و خودت را برای سربازی در رکاب امام زمان (عج) آماده کن.

"لطفا بـا ارائه نظــــــرات خود راهگشای من در بهتر شدن مطالب وبلاگ باشید."

جز 100 وبلاگ برتر در سال 92

  • ۲
  • ۰

می روم

می روم، می روم تا شکایت کنم از تهاجم نفس لئیم که بسیار به بدی امر می کند. می روم شکایت کنم ازین نفس بازیگوش و بهانه جو که مانند پرنده ای بر فراز قلبم دانه گمراهی می پاشد و دام انحراف پهن می کند و پنجه اغوا بر قلبم می کشد. می روم تا شکایت کنم از نفسی که دست به دست هوا و هوسم می دهد و دنیا را برایم آرایشی دلفریبانه می کند و بین من و عبادت تو، من و طاعت تو، من و عشق تو، من و تو، دیوار می کشد. می خواهم شکایت کنم از سنگ دلم که سیل وسوسه ها را دوام نمی آورد، می لغزد، می غلطد و زیر و زبر می شود. راستی چگونه بگویم؟ با کدام زبان شرم آلود؟ با کدام دل درد آکنده؟ که این چشمها از دیدن آنچه تو دوست نداری شاد می شوند، پندار می کنند که در زنجیر گناه آزاد می شوند. خدای من، این نفس می خواهد، مرا به لبه پرتگاه بکشاند و هلاکم کند.

خدا من، می خواهم بگویم، گناهانم استخوان هایم را خرد کرده و لباس خواری بر تنم کرده، و افرونی گناهانم ماهی دلم را رانده است و زنجیرهای گناه زمین گیرم کرده و دنیا با غرورش و نفسم با جنایتش و امروز و فردا کردنم در توبه مرا فریفته. می خواهم بگویم آمده ام تا دوباره عهدی ببندم و از شکستن عهدها پوزش بطلبم. خدای من، اگر از در رحمت خویش برانیم به کدام در پناهنده شوم و اگر از قله رأفتت پایین بکشانیم به کدام دامنه بگریزم؟

 

خدای من، پناه می برم به تو، در آن زمان که ابرار را برتری می بخشی بر اشرار، در آن زمان که درون به هم می ریزد و برون به هول می آمیزد. در آن زمان که نیکوکاران و محسنین به بارگاه رحمتت قرب می یابند و بدکاران و ستمکاران به خویش، به دیار خشمت تبعید می شوند، در آن زمان که هر کس به دروی کاشته خویش می نشیند و غبار ظلم بر چهره کس نمی نشیند.

 

ای خدای من، ای نهایت آرزویم، ای زیباترین مطلوبم، ای تنها پاسخگویم و ای محبوب دلم، ای خدایی که زود از بنده ات خشنود می شوی، من اینک پس از کوتاهی در عبادت و زیاده روی در خواهش های نفس عذرخواه، پشیمان، شکسته دل و جویای گذشت و طالب آمرزش، بازگشت کنان با اعتراف به گناه آمده ام، بیامرز آن را که جز دعا چیزی ندارد، همانا تو هرچه بخواهی انجام می دهی، ای که نامش دوا و یادش شفا و طاعتش توانگریست، رحم کن به کسی که سرمایه اش امید، و ساز و برگش اشک است.

 

ای فرو ریزنده نعمت ها، ای دورکننده بلاها، ای روشنی بخش وحشت زدگان در تاریکی ها، ای دانای ناآموخته، اعضا و جوارحم را در راه خدمت به خود نیرو بخش و دلم را بر عزم و همت محکم کن تا به سوی تو بیایم و به کوی قربت حرکت کنم و به تو نزدیک شوم و از جاه تو بترسم و با اهل ایمان در جوارت گرد آیم. خدای من، با جودت به من جود کن و با بزرگواریت به من نظر کن و با رحمتت مرا نگاه دار و زبانم را به ذکرت گویا کن، و دلم را به محبتت شیفته و شیدا فرما و با پاسخ نیکویت بر من منت گذار و لغزشم را نادیده انگار و گناهم را ببخش، و خانه بی تاب دلم را، دور از سیل فتنه ها بنا ساز و با مهتاب یاریت از شر ظلمت دشمنانم رها ساز و بر رسوایی عیوبم پرده بینداز... زیرا تو بندگانت را به بندگی فرمان دادی و به دعا و درخواست از خود امر کردی و اجابت دعا را برای آنان ضامن شدی. پس ای خدای من تنها به سوی تو آمده ام و دستم را تنها به جانب تو دراز کردم، خدای من بر محمد و خاندانش درود فرست و تو را به عزتت سوگند می دهم که دعایم را اجابت کنی و مرا به آرزویم برسانی، و امیدم را از فضلت ناامید نکنی، و شر دشمنانم را از پری و آدمی از من کفایت کنی.

ای رافع دلها و هم دلها به سوی تو راجع. ای هجوم بلا را قلعه احسان تو مانع، و ای رگبار تیر معاصی را چتر اکرام تو رادع، بر من به رأفتت که همیشه چنین باش.

نظرات (۱۶)

 امام على علیه السلام:

کَثرَةُ الأَکلِ وَالنَّومِ تُفسِدانِ النَّفسَ، وتَجلِبانِ المَضَرَّةَ؛

فراوانىِ خواب و خوراک، نفْس را تباه مى کند و زیان مى آورد.

(غرر الحکم، ح 7120)
پاسخ:
بسیارعالی
راه سعادت را در یابیم و اینکه خداوند به ما توفیق اطاعت از چنین رهبرى را داد .
فرازی از وصیت‌نامه شهید ابوالقاسم شرکائى


ولادت فرخنده امیر المومنین امام علی (علیه السلام) و سالروز آزادسازی خرمشهر بدست غیور مردان ایران زمین بر شما مبارک
پاسخ:
سلام. حتما سر میزنم

حتما به ادرس زیر سر بزنید به خصوص امروز که میلاد آقاس

http://www.imamali-a.com/?part=482

پاسخ:
سلام. حتما. ممنون برای لینک
سلام سید جان
با تبریک ولادت مولا
التماس دعای زیاد داریم
یاعلی
پاسخ:
سلام. التماس دعا
  • امین داوری
  • سلام زیبا مینویسید
    بروزم با:
    عقب نشینی تانک های ارتش و شهادت علم الهدی
    ----
    ماجرا از این قرار است که ‌در لابلای خاطرات این کتاب، به عقب‌نشینی تانک‌های لشگر 16 زرهی ارتش از میدان نبرد اشاره شده که این عقب نشینی در نهایت به محاصره‌ی حسین علم الهدی و شهادت مظلومانه او و یارانش منجر شده بود.
    پاسخ:
    سلام. حتما سر می زنم
  • خانم چادری
  • خوش به سعادتان
    عبادت های تان مقبول درگاه حق...
    پاسخ:
    سلام. التماس دعا
  • سید امیر حسین حجازی
  • سلام با مطلبی در مورد حضرت زینب در خدمتیم نظر خود را در این رابطه بنوسید
    با سلام با مطلب"چگونه سوریه اسرائیل را به پایانش نزدیک میکند؟" بروزم. این مطلب از زبان دکتر عباسی بیان شده است.
    باسلام...
    رحلت جانسوز عمه سادات رو تسلیت عرض می کنم...
    التماس دعا ...یا علی ...
    پاسخ:
    سلام. من هم به شما تسلیت می گم. التماس دعا
    سلام
    خوش به سعادت تان
    عبادتها یتان قبول درگاه حق
    انشاالله ذخیره ای باشد برای دنیا و آخرتتان

    پاسخ:
    سلام. التماس دعا
    خوشا به این پاکی وجود و ارتباط عاشقانه ات...
    خوشا به این توفیق و تولد دوباره ات...

    هستند عده ای که حسرت این دعوت را همچنان به دوش می کشند و لایق نشدند... 
    پس خوشا به حال دعوت شدگان.

    سلام دوست عزیز. انشالله عباداتتون مورد قبول حق تعالی. 
    التماس دعا
    یا علــــــی...
    پاسخ:
    سلام. التماس دعا
    خوشا به سعادتتان.
    التماس دعای فرج+شهــــــــــــــــادت...
    یاعـــــــــــــلی.
    پاسخ:
    سلام. التماس دعا
  • اشارات (طلبه ای از نسل سوم پیشین)
  • سلام
    خدا کند به ماه خدا که رسیدیم
    بتوانیم روی ماه خدا را ببوسیم

    پاسخ:
    سلام. التماس دعا
  • حامیان دکترسعید جلیلی
  • سریعا به ما سربزنید
  • یک اخرالزمانی
  • سلام خوشا به سعادتت داداش

    یا علی

    پاسخ:
    سلام. التماس دعا
    سلام و خدا قوت!...آپم...خوشحال میشم تشریف بیارین...یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">