قلمـــدان

جریان شناسی، بررسی و تحلیل اندیشه های سیاسی

قلمـــدان

جریان شناسی، بررسی و تحلیل اندیشه های سیاسی

قلمـــدان

برادر و خواهرم که در فضای سایبر می جنگی، با نیت قربه الی الله مطلب بنویس. بدانکه تو مصداق "و ما رمیت اذ رمیت..." هستی.
همسنگرم تو که از میدان مین گناه عبور میکنی، بصیرتت را بالا ببر تا مورد هجوم ترکش ها قرار نگیری.
رابطه خودت را با خدا زیاد کن، با اهل بیت علیهم السلام یکی شو و در این راه گوش به فرمان ولی امر باش و خودت را برای سربازی در رکاب امام زمان (عج) آماده کن.

"لطفا بـا ارائه نظــــــرات خود راهگشای من در بهتر شدن مطالب وبلاگ باشید."

جز 100 وبلاگ برتر در سال 92

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت امیر المومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام و ائمه الاطهار علیهم السلام و اللعنة الدائمه علی اعدائهم و مخالفیهم و منکری فضائلهم و مناقبهم

سلام

در ابتدا نظر شما را به بخشی از بیانات امام خامنه ای (حفظة الله) جلب کنم.

....یک آمادگى دیگر هم آمادگى بیرونى است. این شیطانى که حمله می کند، همیشه یک جور حمله نمی کند. شیطانِ امروز که از راه اینترنت و ماهواره و روشهاى ارتباطىِ مدرن و فوق مدرن سراغ شما مى‌ آید، حرفهاى مدرنى هم دارد؛ سخت ‌افزارش را مدرن کرده، نرم ‌افزار مدرن هم دارد. شبهه ‌آفرینى دارد، اخلال در عقیده دارد، ایجاد تشویش در ذهن دارد، تزریق نا امیدى دارد، ایجاد اختلاف دارد.

بیانات امام خامنه ای در جمع روحانیون شیعه و اهل سنت کرمانشاه‌ (در اولین روز از سفر کرمانشاه)

شماها افسرید؛ سرباز صفر نیستید. شما جوانید، میدان مبارزه‌ شما هم میدان جنگ نرم است. امروز خوشبختانه جنگ نظامى نداریم. ....امروز جنگ نرم مطرح است؛ نه امروز، سى سال است مطرح است. ....در جنگ نرم، هدف آن چیزى است که در دل شماست، در ذهن شماست، در مغز شماست؛ یعنى اراده‌ شما. دشمن میخواهد اراده‌ شما را عوض کند.

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان (هفدهم رمضان المبارک ۱۴۳۳)

.

با نگاهی به نوشتار بالا در می یابیم که امروزه ما در نقطه ای از تاریخ واقع شدیم که به واسطه دفاع از اسلام و جاری کردن آن در شریانها و رگهای این حکومت، و دفاع از مستضعفین جهان و ایستادگی در برابر ظلم ها، دشمنان قسم خورده زیادی داشته باشیم که خسته از انواع جنگ های نظامی و اقتصادی، جنگ نرم را از طریق رسانه ها و بالاخص شبکه اینترنت دنبال می کنند. بحمدالله سایت ها و وبلاگ های زیادی در دفاع ازین آرمان فعال است که هر کدام به فراخور حال خود خوانندگانی را دارند، که ان شالله با داشتن بصیرت و سرحوله قرار دادن فرمایشات امام خامنه ای (حفظة الله) به سمتی برویم که در این جنگ هم سربلند و پیروز باشیم.

.

همانطور که می دانید هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر دانش باشد، این بنده کمترین هم به همین منظور برآن شدم تا وبلاگی با موضوعاتی همچون اندیشه های سیاسی در اسلام، ایران و غرب، امنیت، جریان شناسی، نقد و بررسی، جریان فکری سیاسیون، یافته های تحقیقی و مقالات علمی در این جبهه سهمی داشته باشم و از همکاری کردن با شما نیز استقبال می کنم.

 .

باید بگم از خود گفتن بسیار سخت است، اصلا می دانی، این کار را زیاد دوست ندارم، اما به توصیه دوستان مختصری توضیح می دهم. ساده و بی آلایش بگویمت، اهل ایرانم و شهر تهران. نامم را غیر قانونی صدرا نامیده اند و بانگ می کنند. عاشق دین مبین اسلام و پیرو مذهب حق گوی تشیع. تاکنون بیست و هشت سال عمر به من هدیه داده شده و فلحال دانشجو هستم و شغلم خواندن است و نوشتن، مهارت خاصی جز حرف زدن و نوشتن و اگر اسمش را فکر کردن بگذاریم، ندارم. معیارم برای سنجش  اندیشه ها، اسلام و فرمایشات ائمه اطهار علیهم السلام و رهروان صالح آنان است. و.... .

اما راستش را بگویم خسته ام

خسته ازین دنیای بوقلمون صفت که زشتی ها و ناپاکی ها را زیبا و دلفریب جلوه می کند که نه نای پرهیزکاری می گذارد و نه نای توبه کردن. خسته از اندیشه های سراسر اومانیستی و اگزیستانسیالیستی که مغزهای ما را با لغات فریبنده پر کرده است و توان فکر کردن و درست اندیشیدن را از ما گرفته است. خسته از فتنه های رنگارنگ که راه حق و باطل را گم می کنیم، که اگر خدا کمکمان نکند معلوم نیست به کدام جهنم سوق پیدا می کنیم. خسته از حرف های بیهوده و دهان های یاوه گو که هیچ نمی دانند و هیچ نمی خوانند و فقط حرف می زنند. خسته از ناسیونالیست های مذهبی که هنوز الفبای شریعت را نمی دانند و تیشه به ریشه اسلام میزنند و تخم نفاق می کارند و نمی دانم با بزرگ تر جلوه دادن وطن از دین اسلام چه هدفی دارند؟! شاید نمی دانند که یازده امام معصوم و مادر ائمه اطهار برای چه شهید شدند. خسته از انسانهایی که لباس دین برتن دارند و اسید بر ریشه دین و انقلاب می ریزند. می دانی، یادشان رفته است چه زحمت هایی برای انقلاب کشیده شد و چه خون دل هایی خورده شد، یادشان رفته است چند هزار نفر از جوانان این کشور پرپر شدند، چون جوانان خودشان در کشورهای دیگر تحصیل می کردند. یادشان رفته است هنوز جوانان گمنامی هستند که برای امنیت این کشور رشادت ها می کنند. یادشان رفته است که آن پیر سفر کرده فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد.... همه چیز یادشان رفته است.

سخن کوتاه کنم، دعا کنیم، برای سلامتی و فرج امام عصر (عج)، پیروزی اسلام، سلامتی امام خامنه ای، برای شیعیان و مظلومان جهان، برای سربلندی انقلابمان، برای خودمان و... دعا کنیم تا از مسیر حق جدا نشویم و تا آخر عمر ثابت قدم بمانیم.

"ربنا لا تزغ قلوبنا بعد إذ هدیتنا وهب لنا من لدنک رحمة إنک أنت الوهاب"

. 

مولای متقیان امیرالمومنین علی بن ابیطالب فرمودند:

...إِنَّ هَذَا الْإِسْلَامَ دِینُ اللَّهِ الَّذِی اصْطَفَاهُ لِنَفْسِهِ... ثُمَّ جَعَلَهُ لَا انْفِصَامَ لِعُرْوَتِهِ وَ لَا فَکَّ لِحَلْقَتِهِ وَ لَا انْهِدَامَ لِأَسَاسِهِ وَ لَا زَوَالَ لِدَعَائِمِهِ وَ لَا انْقِلَاعَ لِشَجَرَتِهِ وَ لَا انْقِطَاعَ لِمُدَّتِهِ...

...اسلام همان آیینی است که پروردگار بزرگ آن را در میان ادیان برگزیده و قوانین آن را به اندازه‏ ای استوار فرموده که دستاویز آن پایان ناپذیر و حلقه‏ اش گسستنی نیست. اساس و بنیادش انهدام نمی ‏پذیرد و ارکانش زایل و نابود نمی‏ گردد. درختش هرگز از ریشه بیرون نیاید [این چنین] مدتـش نیز هیچ وقت پایان نمی‌ پذیرید....

(نهج البلاغه خطبه 189)

 

شما می توانید از طریق بخش گفتگو با من در ارتباط باشید.