قلمـــدان

جریان شناسی، بررسی و تحلیل اندیشه های سیاسی

قلمـــدان

جریان شناسی، بررسی و تحلیل اندیشه های سیاسی

قلمـــدان

برادر و خواهرم که در فضای سایبر می جنگی، با نیت قربه الی الله مطلب بنویس. بدانکه تو مصداق "و ما رمیت اذ رمیت..." هستی.
همسنگرم تو که از میدان مین گناه عبور میکنی، بصیرتت را بالا ببر تا مورد هجوم ترکش ها قرار نگیری.
رابطه خودت را با خدا زیاد کن، با اهل بیت علیهم السلام یکی شو و در این راه گوش به فرمان ولی امر باش و خودت را برای سربازی در رکاب امام زمان (عج) آماده کن.

"لطفا بـا ارائه نظــــــرات خود راهگشای من در بهتر شدن مطالب وبلاگ باشید."

جز 100 وبلاگ برتر در سال 92

  • ۳
  • ۰

درس هایی از فتنه 88

با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، رخدادهای قبل و بعد از رقابت های سیاسی نشان داده است که همچنان نهادمندسازی رفتارهای سیاسی در جامعه با معضل مواجه است. در این میان می توان به فتنه‌ بزرگ سال ۸۸ که هدفی جز برهم زدن نظام اسلامی را نداشت، اشاره کرد که به رغم تلخی و هزینه های آن مانند همه پدیده‌ های سیاسی اجتماعی، در بر دارنده درس‌ هایی بی‌ نظیر برای نسل‌ های امروز و آینده می باشد. شاخص نبودن سابقه در انقلاب اسلامی، برنامه ریزی های مکرر دشمن برای فتنه هایی جدید، امید دشمن به فروپاشی نیروها از درون، اولویت داشتن بصیرت، هوشیاری مردم در برابر تحریکات و القائات رسانه‌ های بیگانه، دوری از بد اخلاقی ها، تهمت ها و سیاه نمایی، اعلام برائت از حمایت دشمنان، خویشتن ‌داری کاندیداها در برابر فضای ملتهب انتخاباتی، مطیع و پایند بودن به قانون تحت هر شرایطی و موارد بسیاری از همین دست  را می توان از درس های این دوره دانست.

افرادی که 10 ماه قبل از برگزاری انتخابات 88 با سخنرانی های مکرر خود نسبت به سلامت انتخابات احساس نگرانی کردند و خواستار آن بودند که باید ثابت شود انتخابات سالم است و با امکان تقلب در انتخابات گوش فک را کر کردند. تا جایی که چندماه بعد رهبر معظم انقلاب در 13 اسفند 87 فرمودند: من می بینم که بعضی ها در انتخاباتی که دو سه ماه دیگر انجام خواهد گرفت، از حالا شروع کرده اند به خدشه کردن. این چه منطقی است؟ این چه فکری است؟ این چه انصافی است؟ این همه انتخابات در طول این سی سال انجام گرفته است، مسئولان وقت در هر دوره ای صحت انتخابات را تضمین کرده اند و انتخابات صحیح بوده است. چرا بیخود خدشه می کنند، مردم را متزلزل می کنند، تردید ایجاد می کنند؟

اما با تکرار ادعاهای کذب این افراد، بار دیگر رهبر انقلاب در سخنرانی 9 اردیبهشت 88 در جمع معلمان و کارگران و پرستاران فرمودند: بی توقعی از دوستان است، بی توقعی از کسانی است که می دانند انتخابات، سالم و متقن است، در عین حال همان حرفی را که دشمن می زند، اینها هم می زنند، من انتظارم این است که کسانی که با ملت ایرانند و توقع دارند که ملت ایران به آنها توجه کنند، انتخابات ملت ایران را زیر سئوال نبرند. مرتب تکرار نکنند که انتخابات سالم نیست، انتخابات، انتخابات نیست. چرا دروغ می گویند، چرا بی انصافی می کنند، چرا خلاف واقع می گویند؟ چرا این همه زحمات را نادیده می گیرند؟ چرا؟ چرا ناسپاسی می کنند؟

این افراد بازهم با تکرار ادعاهای کذب و ارسال نامه ای به رهبر معظم انقلاب که از جهات مختلف، حاوی مطالب شگفت انگیزی است که مفصلا باید تحلیل شود، رهبری و نظام را به وقوع حوادثی تهدید کرد که هیچ کس آن را پیش بینی نمی کرد و در گذشته نیز سابقه نداشت و وقوع آن بعد از انتخابات، اثبات کرد که از قبل آن را تدارک دیده بودند.

فتنه گرانی که رقابت های سیاسی را فدای ثبات سیاسی نظام اسلامی کردند و قبل از پایان رای ‌گیری اقدام به اعلام پیروزی خود نمودند و وقوع تقلبی گسترده را پیش بینی کردند و بجای آنکه مطیع قانون باشند، با لشکرکشی خیابانی، زورگویانه بر طبل ابطال انتخابات کوبیدند و همه سازوکارهای قانونی را زیر پا گذاشتند. بیانیه ‌های مکرر که نمونه بارزی از قانون‌ شکنی و عدم پایبندی به‌ تمام ادعاها و تعهدات و عدم برائت از دشمنان قسم خورده ملت و حرکت در مسیر آنها، تنش‌ آفرینی و کوشش جهت گسترش نفاق در جامعه را، راه و روش خود قرار دادند و تا جایی پیش رفتند که رسما خود را شاکی از نظام می دیدند و با لحنی طلبکارانه خواستار حقوق تضییع شده خود بودند! و حتی رهبران و ایادی آنها بعد از خاموش کردن فتنه توسط ملت با بیان ادعاهای طلبکارانه خود ‌کوشیدند ضمن رفع اتهام از خود اقدام به ارتباط با رسانه ‌های ضد انقلاب و معاند و با مصاحبه هایی تند با هدف ایجاد تنش به ترویج فضای یاس و ناامیدی در کشور پرداختند و در جهت پاک نشان دادن افراد دخیل در فتنه تاکتیک فرار به ‌جلو را اتخاذ کرده تا راهی بسازند و از نظام باج ‌خواهی کنند. و جالب اینجاست که در اقدامی سوال برانگیز و عجیب، اخبار و مطالب منتشره سال 88 که معنایی خاص را در اذهان متبادر می کند از آرشیو سایت هایشان حذف و از دسترس کاربران خارج شده است و هنوز درباره علت این اقدام عجیب از سوی گردانندگان سایت خبری منتشر نشده است.

با نگاهی اجمالی به عرصه انتخابات ریاست‌ جمهوری یازدهم، و ثبت نام همین افرادی که خود را ناجی ملت می دانند و با طرح ادعای کسب اجازه از رهبر معظم انقلاب برای حضور یا عدم حضور خود در انتخابات و ثبت نام در ساعات پایانی، خط بطلانی کشیده اند بر ادعای تقلب در سال 88 و می خواهند نظرها را به سوی خود جلب کرده و اهداف خود را به ثمر برسانند. 

رهبر معظم انقلاب بارها درباره سخنانی که به ایشان منتسب می‌شود فرموده اند که: مبادا کسى تصور کند که رهبرى یک نظرى دارد. برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمى مطرح میشود، در خفا به بعضى از خواص و خلصین، آن نظر را منتقل میکند که اجرا کنند؛ مطلقا چنین چیزى نیست. اگر کسى چنین تصور کند، تصور خطائى است؛ اگر نسبت بدهد، گناه کبیره اى انجام داده. نظرات و مواضع رهبرى همینى است که صریحا اعلام میشود؛ همینى است که من صریحا اعلام میکنم. (31/05/89)

 

صالح اوسطی

 

بازنشر:

مرجع وبلاگ همه با هم

پایگاه خبری تحلیلی سپاس

پایگاه خبری تحلیلی ناصرون

نظرات (۲۰)

در سخنان حضرت آقا در شانزده ام اردیبهشت شنیدیم که:
آنچه که انسان از فضل الهى سراغ دارد، از همت این مردم عزیز سراغ دارد، ان‌شاءاللّه به توفیق الهى، باذن اللّه، این انتخاباتى که در پیش است، یکى از بهترین و پرشورترین انتخاباتهاى ما خواهد بود. البته دشمن تلاش میکند زحمت مردم را باطل کند ( همچنان که در سال 88 کردند ) این هم یکى از کارهاى دشمنان بود؛ کسانى را وادار کردند که بر خلاف قانون ، توقعاتى بکنند و بر اساس آن توقعات، سعى کنند مردم را در مقابل نظام قرار دهند؛ که البته به توفیق الهى موفق نشدند.

پاسخ:
باید خدا را برای داشتن این رهبر شاکر باشیم
سلام
آنقدر رفتار این گونه افراد شان و جایگاه اجتماعی شان را در پیشگاه ملت مسلمان ایران پایین آورده و آنقدر مردم شریف ایران نسبت به همین منجیان دروغین آگاهی و بصیرت یافته اند که دغلکاری های آنان محلی از اعراب ندارد .
درود بر مردم بصیر ایران که در 24 خرداد مشت محکمی بر دهان منافقین انقلابی نما خواهند کوفت ! انشاءالله
آینده از آن اسلام است !
پاسخ:
سلام. ان شاالله
بله آینده از آن اسلام است.
  • سید امیر علی حیدری
  • سلام بنده خوب خدا
    خدا قوت
    امیدواریم هر چه زودتر ظهور حضرت از راه برسه باید بصیرت خودمون رو تو انتخابات پیش رو نشان بدهیم
    نشان بدهیم که کلام یا لیتنی کنا معک ما... جواب هل من ناصرا ینصرنی امام مهدی است که هر روز با ندبه صدا می زند
    به امید خدا حماسه بزرگی در راه است.
    کرسی گرمی را انداختیم، کرسی آزاد اندیشی در مورد تایید صلاحیت هاشمی و مشایی؟!
    منتظر حضور گرمتان هستم.
    یا حق/.
    پاسخ:
    سلام. ان شاالله که هرچه زودتر شاهد ظهور حضرت باشیم و ما از سربازان ایشان.
    حتما شرکت می کنم

    سلام

     

    مطلب شما در سایت "tobenvis.com"

     

     منتشر گردید

     

    منتظر حضور بعدی شما و ارسال مطالب زیبایتان هستیم

     

    توبنویس جایی برای نخبگان و ارزشی نویسان ...

     

    هدیه توبنویس به شما افسر جنگ نرم :

     

    امام هادی علیه السلام فرمودند:

    انَّ القائم مِنَّا هُوَ المهدیَّ الّذی یَجِبُ أن یُنتَظَر فی غَیبَتِهِ.. ؛

    همانا قائم از ما اهل بیت همان مهدی است که باید در دوران غیبتش انتظار او را کشید.

    بحارالانوار، ج51، ص156



     

    توبنویس : tobenvis.com

     

    آسیدعلی خامنه ای :"مردم میدانند که حضور آنها در انتخابات مایه ی قدرت و ابهت بین المللی آنهاست "
    ان شالله 24 خرداد مردم ایران یک حماسه عظیم بوجود می اورند!
    یاعلی
    پاسخ:
    ان شااالله
  • جوان انقلابی
  • سلام،خدا خیرت بده سید جان که توی این عرصه کار میکنی.

    داشتم مروری بر رسانه ها میکردم که جالب بود برام! توی بی بی سی فارسی خودشون داشتند اعتراف میکردند که انتخابات امسال ایران به احتمال پرشور تر از چهار سال قبل باشه چون کسایی که میتونند رای بدهند بیشتر شدند!

    پاسخ:
    ان شاالله حماسه عظیم سیاسی
    باز نشر در مجاهد
    با درج لینک و لوگو ما را یاری کنید
    --------------------
    جهاد همچنان باقیست
    tjm.ir
    سلام
    دق دادن اقا رو این هاشمی و خاتمی و موسوی و احمدی و مشایی و ... الحمدالله زنجیروار هستن .
    پاسخ:
    سلام
    خدا اون روز رو نیاره که حضرت آقا اینطور شن. اینها فقط خودشون رو نابود می کنن.
    خواهش میکنم
    صاحب اختیارید
    حرفتون کاملا صحیحه
    پاسخ:
    لطف شماست
    سلام
    واقعا خدا لعنت کنه اینها را که هنوزم دست از سر مملکت مابر نمیدارن
    به ماهم سربزنین قبلنا بیشتر میومدید
  • گروه فرهنگی یاران خمینی ره
  • در ایام انتخابات هر روز "به روز" هستیم 
    مرجع مقالات و بسته های فرهنگی سیاسی
    پاسخ:
    به دوستان پیشنهاد میدم ازین وبلاگ دیدن کنند
  • روایت شیدایی
  • و مکرو مکر الله...
    سلام ممنون از حضورتون
  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • موافقیم
    بار خدایا، تو شاهدی که هدف من از رفتن به جبهه به جز رضایت تو نبوده و نیست. تو شاهدی که هدف من از شرکت در این جهاد بزرگ پاسخ به ندای نایب به حق امام زمان(عج) و فقط برافراشتن پرچم «لا اله الا الله و محمد رسول‌الله» بر تمام جهان است و بسم. من آنقدر به این راه اعتقاد دارم که تا آخرین قطره خونم از پا نخواهم نشست، و سعادت دنیا و آخرت در همین راه است.
    فرازی از وصیت‌نامه شهید علی افکاری
    تکراری بود اما جالب!
    بروزم با:
    پایداری بله ولی رای به آن خیر
    پاسخ:
    بله تیتر تکراری است

    سلام

    تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
    "درس‌هایی از فتنه 88
    "
    با آدرس:  
    http://harfeto.ir/?q=node/7866

    در این سایت انتشار یافت.
    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
    هدیه سایت حرف تو به شما:

    "امام خامنه‌ای (حفظه‌الله): کسانی که در رأس قوه‌ی اجرائی قرار می‌گیرند، باید کسانی باشند که در مقابل فشارهای دشمنان مقاوم باشند؛ زود نترسند، زود از میدان خارج نشوند."

    یا علی

    سلام مطلب شما درسایت  مرکزی استان سیستان و بلوچستان (همه با هم )با ذکر منبع درج شد .

    لینک مطلب شما:

     http://baham91.ir/?p=972

    درصورت به روز رسانی لینک مطالب خود را برای ما ارسال نمایید

    منتظر مطالب ارزشمند شما دوست عزیز هستم

    سلام
    انشاالله و خدا  کنه امسال انتخابات خوبی داشته باشیم و درگیری نباشد
    شما را به پست جدید وبلاگ دعوت می کنم
    بی نهایت
    با تشکر از ارسال مطلب شما به سایت "نقل قول"

    مطلب شما با لینک زیر درج گردید:
    http://www.naghleghol.ir/index.php/polcy-2/669-%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%AA%D9%86%D9%87-88

    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

    سلام
    همه ی اتفاقاتی که سال 88 افتاد یه درس بزرگ و البته یه تجربه واسه ما بود. خداروشکر که اون سال باعث شد بفهمیم چقدر زیر ذره بین دشمن هستیم. و حواسمون و واسه انتخابات بعدی که چند وقت دیگه باشه خیییلی بیشتر از قبل جمع کنیم. 
    موفق باشید.


    پاسخ:
    سلام. بله موافقم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">